zondag 20 september 2015

Deze week in de Egelklas: Hoe voel ik me en Stop-project!



Hallo allemaal, deze week was het stop-project. Dit is eigenlijk een methode waarbij de basis wordt gelegd voor probleemoplossend denken. Hierbij wordt Wiebel geïntroduceerd die een probleem heeft en stap voor stap een oplossing vindt.






Maandag begonnen we met het verhaal van Wiebel die een taart bakt voor zijn vriendin Floortje. Helaas mislukt dit plan en moet Wiebel iets anders bedenken. Van de 3 oplossingen die hij bedenkt kiest hij het meest haalbare: een kroon maken! Floor zal daar wel blij mee zijn!

We hebben ook iedere dag een gevoel in de kijker gezet! 
jules 4 gevoelens.jpg wordt weergegeven

We leerden ook een liedje over gevoelens:



Als ik blij ben lacht mijn mond
Bij verdriet laat ik een traan
als ik bang ben doe ik zo
als ik boos ben wil ik slaan.


En we maakten ook een gevoelsmeter waaraan we iedere dag een gevoel toevoegden.





We maakten net als wiebel ook een kroon. Maar niet voor Floortje! Wel voor onze Jules, de klaspop!












Tussendoor kwam ook Juf Wendy langs, die een tekening met ons maakte.





En bij een feest hoort natuurlijk ook taart: We bakten een lekkere cake voor Jules. En ook een beetje voor onszelf!! Met appeltjes en chocola! Mmmmm....







 En dan vierden we de verjaardag van Jules en Jules! Samen met de kleuters van juf Jolien zongen we liedjes en smulden we van de cake.













En om het helemaal compleet te maken keken we naar een leuke tik-tak rond gevoelen en feest.








Zo dat was het dan weer. Volgende week reizen we terug in de tijd: ridders, prinsessen, kastelen en misschien wel een draak... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten