zondag 16 oktober 2016

Wie is er bang van de boze wolf?

Hallo iedereen, hier een verslagje van enkele weken geleden. Toen hadden we het over het sprookje: Roodkapje en de wolf. We vertelden elke dag een stukje van het verhaal samen met de kleuters van Juf Jolien.

We zongen ook telkens een stukje van het liedje:

Zeg Roodkapje, waar ga je heen?
Zo alleen, zo alleen.
Zeg Roodkapje, waar ga je heen?
Zo alleen.

Ik ga naar grootmoeder koekjes brengen,
in het bos, in het bos.
Ik ga naar grootmoeder koekjes brengen,
in het bos.

In het bos zijn de wilde dieren,
pas maar op, pas maar op.
In het bos zijn de wilde dieren,
pas maar op.

Ik ben niet bang van de wilde dieren,
laat mij gaan, laat mij gaan.
Ik ben niet bang van de wilde dieren,
laat mij gaan.

Nu is Roodkapje gevangen,
't is te laat, 't is te laat.
Nu is Roodkapje gevangen,
't is te laat.

Maar eerst onze kleuters van de dag van die week

MAANDAG: LEWIS



DINSDAG: HANNE


WOENSDAG: VINCE


DONDERDAG: SIENNA


VRIJDAG: WOUT

Maandag begonnen we aan het verhaal. Roodkapje ging met haar mandje naar grootmoeder. Ze had natuurlijk een rood kapje op. Dat knutselden we en hingen we in onze klas.

Daarna begonnen we aan het mandje gevuld met lekkere koekjes!



De volgende dag kwamen we de wolf tegen. die had verschrikkelijke tanden!




Ook grootmoeder mochten we natuurlijk niet vergeten!



Tot slot speelden we nog het spelletje bij het liedje: Zeg roodkapje waar ga je heen?






Kort verslagje maar deze keer. Op naar de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten